vandetsvej.dk

Gå på opdagelse i vandetsvej.dk og lær om vandets kredsløb.

Læringsmålstyret undervisning

Velkommen til Vandetsvej.dk, der er målrettet undervisning for 4. – 10. klasse i natur/teknologi, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag. Materialet bygger på fagmålene for natur/teknologi og naturfagene, herunder kompetencemålene med deres færdigheds- og vidensmål. Temaet vand og menneskers forbrug af vand egner sig desuden meget fint til bredere tværfaglige forløb.

De otte moduler på Vandetsvej.dk

Vandetsvej.dk er i sin nye udgave (2016) organiseret omkring otte moduler, så materialet tager direkte udgangspunkt i aspekter af elevernes kontakt med vand. Hermed får eleverne en virkelighedsnær forståelse af vandets kredsløb og vores forbrug af vand, samt kan engagere sig i vand som fremtidens ressource. Lærervejledningen giver forslag til, hvordan du arbejder med de otte moduler, så det motiverer elevernes nysgerrighed og understøtter målene for deres læring.

Se mere på vandetsvej.dk

Vandetsvej.dk forside sep 2017