Guideline: Sådan kan du bruge Forsyningen i Skolen i verdensmålsundervisning

Forsyningens indsats er vigtig for, at vi kan opfylde FN’s Verdensmål frem mod 2030. På Forsyningen i Skolens portal skal det være ligetil for de besøgende at finde besøgs- og læringstilbud, som kan indgå i verdensmålsundervisningen.

Vi har fremhævet Verdensmål 4 om god uddannelse, idet det er kernen i vores formidlingsarbejde – klik på ikonet for at læse mere om, hvordan Forsyningen i Skolen inddrager folkeskole, pædagogik og Verdensmål. Hvis du klikker på ikonet med Verdensmålscirklen eller Verdensmål 17-ikonet herunder, kan du læse, hvordan forsyningen tager samfundsansvar i forhold til FN’s Verdensmål – bl.a. hvordan vi bruger STEM, hands on-undervisning og åben skole, mens flere forløb går i tråd med Fællesfaglige Fokusområder.

Nedenunder har vi fremhævet de faglige mål, som forsyningernes brancheforeninger har udpeget som centrale for forsyningsarbejdet i Danmark i deres fælles vision. Det sagtens være, at vores partnere arbejder med flere af Verdensmålene end de fremhævede. Orientér dig på vores partneres hjemmesider, hvis du ønsker mere information om, hvilke andre Verdensmål de gør en indsats for.

Klik på et mål og se, hvordan vores partnere arbejder med det mål i deres forsyninger.